T i m a n t i n k o v a . D a n n y - S h o w

Miten show syntyy? Se on helppoa! Tarvitaan vain muutama miljoona päätöst?

1960-luvulla oli nuorisolla todella vähän mahdollisuuksia kuunnella pop-musiikkia ­kotimaista tai ulkomaista. Tarjontaa oli siis vähän, mutta kysyntää runsaasti ja täss?tilanteessa Dannyn show't avasivat kaivatun kanavan maailmalle.

Show't myötäilivät ulkomaisia esikuvia ja niiss?oli Dannyn lisäksi muitakin solisteja sek?mm. tanssijoita, soittajia, tekniikan asiantuntijoita, runsaasti rekvisiittaa ja laitteita. Kun Danny-Show liikkui Suomen teill? se näkyi.

Show't olivat ja ovat edelleenkin tarkkaan etukäteen suunniteltuja kokonaisuuksia, joissa usein on myös jokin ajassa liikkuva erillinen osa- tai kokonaisteema. Show business on vähän henkimaailman juttua ja viihdetaiteilijalle intuitioittensa kuunteleminen ja ajanilmiöitten aistiminen on tärkeää. Se ei kuitenkaan yksin riit?vaan tarvitaan paljon työt?sek?monipuolista tietoa. Halu vahvistaa omaa osaamistaan ja tulla todelliseksi viihteen ammattilaiseksi loi tarpeen ja tarpeen tyydytti keksij? tutkija Carl Hagfors sek?hänen kehittämäns?yleisöreaktiomittaukset.

Näist?tutkimuksista syntyi Dannylle korvaamaton työkalu, jota hän käytti seuraavina vuosikymmenin?oman uransa ja siihen kiinteästi liittyvien show-esitysten kehittämiseen. Mutu-tiedon sijasta hänell?oli konkreettisia keinoja sek?mitata artistista osaamista ett?rakentaa itseään taiteilijana.

Hagforsin tutkimusten tulosten kannustamana Danny alkoi myös entist?tietoisemmin perehty?yleisön ja taiteilijan välill?kulkeviin energioihin. Uusien oppien myöt? niin itsevarmuus ja itsekunnioitus kuin nöyryyskin kasvoivat ja seuraavat show't olivat entist?suositumpia. Jotain taianomaisesti toimivaa oli löytynyt tieteen loogisuuden kautta.

KLIKKAA !!