|

T i m a n t i
n
k o v a . D a n n y - S h o
w
Miten show syntyy? Se on helppoa! Tarvitaan vain muutama miljoona
päätöst?
1960-luvulla oli nuorisolla todella vähän mahdollisuuksia kuunnella pop-musiikkia
kotimaista tai ulkomaista. Tarjontaa oli siis vähän, mutta kysyntää runsaasti
ja täss?tilanteessa Dannyn show't avasivat kaivatun kanavan maailmalle.
Show't myötäilivät ulkomaisia esikuvia ja niiss?oli Dannyn lisäksi muitakin solisteja
sek?mm. tanssijoita, soittajia, tekniikan asiantuntijoita, runsaasti rekvisiittaa
ja laitteita. Kun Danny-Show liikkui Suomen teill? se näkyi.
Show't olivat ja ovat edelleenkin tarkkaan etukäteen suunniteltuja kokonaisuuksia,
joissa usein on myös jokin ajassa liikkuva erillinen osa- tai kokonaisteema. Show
business on vähän henkimaailman juttua ja viihdetaiteilijalle intuitioittensa
kuunteleminen ja ajanilmiöitten aistiminen on tärkeää. Se ei kuitenkaan yksin
riit?vaan tarvitaan paljon työt?sek?monipuolista tietoa. Halu vahvistaa omaa
osaamistaan ja tulla todelliseksi viihteen ammattilaiseksi loi tarpeen ja tarpeen
tyydytti keksij? tutkija Carl Hagfors sek?hänen kehittämäns?yleisöreaktiomittaukset.
Näist?tutkimuksista syntyi Dannylle korvaamaton työkalu, jota hän
käytti
seuraavina vuosikymmenin?oman uransa ja siihen kiinteästi
liittyvien
show-esitysten kehittämiseen. Mutu-tiedon sijasta hänell?oli
konkreettisia
keinoja sek?mitata artistista osaamista ett?rakentaa itseään
taiteilijana.
Hagforsin tutkimusten tulosten kannustamana Danny alkoi myös entist?tietoisemmin
perehty?yleisön ja taiteilijan välill?kulkeviin energioihin. Uusien oppien myöt?
niin itsevarmuus ja itsekunnioitus kuin nöyryyskin kasvoivat ja seuraavat show't
olivat entist?suositumpia. Jotain taianomaisesti toimivaa oli löytynyt tieteen
loogisuuden kautta.
|